logo-white

Finnair Holidays bruker Amadeus Dynamic Packaging til ny bookingtjeneste

Med Finnairs nylig lanserte bookingtjeneste, Finnair Holidays, kan reisende enkelt søke etter og bestille pakkereiser uten å måtte gi avkall på valgfrihet eller muligheten til å bruke bonuspoeng som betalingsmiddel.

Jesper Söderström (amadeus)

Bookingtjenesten benytter Amadeus Dynamic Packaging Solutions, inklusive Amadeus Leisure Package Internet Booking Engine (IBE), som gjør det mulig å sette sammen pakkereiser i samme øyeblikk som søket blir foretatt. Løsningen tar hensyn til hver enkelt kundes spesielle ønsker for reisens varighet og hotellstandard — samtidig som søkeresultatene vises i løpet av millisekunder.

Finnair Holidays er integrert med Finnairs lojalitetsprogram, Finnair Plus, noe som gjør det mulig for kunder å betale hele eller deler av reisen med sine bonuspoeng. Dessuten er GetYourGuide — et bookingverkøy for utflukter, attraksjoner og aktiviteter over hele verden — integrert i tjenesten.

Finnair Holidays er de første til å bruke Amadeus Leisure Package Solutions i Norden. Og selv om tjenesten i første omgang er tilgjengelig for Finnairs kunder i Finland på finnair.fi/holidays, vil Finnair være det første flyselskapet som vil rette seg inn på flere markeder ved hjelp av Amadeus.

– Det er utrolig morsomt med en nordisk spiller som benytter Amadeus Dynamic Packaging, og som virkelig viser hva man kan oppnå med den kraftfulle teknologien, sier Jesper Söderström, administrerende direktør i Amadeus Scandinavia.

– Finnair Holidays er et godt eksempel på hvordan vi kan støtte våre kunder i å finne nye muligheter utenfor deres ordinære virksomhetsområder.

– Amadeus og Finnair har et langt og suksessfullt partnerskap, sier Timo Kousa, Managing Director i Aurinkomatkat Suntours, Finnairs egen turoperatøravdeling.

– Amadeus kunne levere en innovativ og fleksibel løsning for vårt nye fritidsreisekonsept, slik at vi kan tilby våre kunder skreddersydde pakkereiser, også integrert med vårt bonusprogram. Med vår nye søkefunksjon kan vi tilby våre kunder en helt ny type reiseplanlegging, noe som er i tråd med vår ambisjon om å tilby kundene unike opplevelser både når de søker etter drømmereisen, under turen og vel fremme på destinasjonen.

Les flere saker om Finnair HER og om Amadeus HER  - Les flere B2B-saker HER og HER

Ankomst Helsingfors- Vanda (foto: ©otoerres)

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto/Illustrasjon: Amadeus)

Digital identitet skaper bedre reiseopplevelser

(Foto: Apollo Rejser)

Apollo lancerer rejser til Gambia

Bilskade - Personbil - Høyre side - If

Bilister bulker fordi de ikke følger vikeplikten

Boeing 737MAX8 - Elsa Beskow - Norwegian Air Shuttle

Premiär för direktflyg till Palma från Stockholm Skavsta Airport

(Foto: Serneke/Strawberry)

Sjekk ut og sjekk inn – disse nye hotellene åpner i Sverige i 2024!