logo-white

En tettpakket uke på Arabian Travel Market (ATM)

Emirates hadde 15.000 besøkende på sin stand under Arabian Travel Market 2022, en internasjonal bransjemesse arrangert i Dubai. Uken har vært preget av optimisme etter pandemien, og Emirates har gjennomført nesten 200 møter med partnere innen flybransjen og reiseliv, pressemøter samt en rekke møter med flyselskap, turist-organisasjoner og teknologipartnere.

Emirates - Arabian Travel Mart 2022 - Dubai
Emirates stand under ATM 2022 (Foto: Emirates Airline)

I Dubai har Emirates også arrangert initiativer med mål om å øke turismen fra Midtøsten-regionen og De Forente Arabiske Emirater hit til Norge. 

Norgessjef i Emirates, Terje Grue, har blant annet vært til stede for å knytte bånd med flere ulike målgrupper:

– Vi har hatt en gruppe med utvalgte partnere fra hele Norge samlet i Dubai, sammen med Visit Norway og Fjord Norway, for å selge inn Norge til blant annet en rekke reisebyrå i denne regionen. Til disse har vi blant annet vist frem en rekke unike hoteller og overnattingssteder, cruise med mulighet for å utforske ulike områder, samt muligheter for spesialtilpassede omvisninger og turer rundt om i landet. Det ble også arrangert en middag hvor potensielle innkjøpere var til stede, så vi har virkelig fått vist frem Norge og håper det fører til økende turisme fra denne regionen.

Noen av nyhetene som har kommet siste uken:

Lansering av Premium Economy Class. Dette ettertraktede produktet skal nå for alvor rulles ut, og kan bestilles fra 1. juni på utvalgte ruter som benytter flyselskapets flaggskip A380, med utreise fra 1. august. På ATM har besøkende fått et innblikk i hvordan det er å reise i denne kabinen.

Som en del av flyselskapets ønske om å levere en enda bedre kundeopplevelse lanserte Emirates en av sine største initiativer innen kundeservice for sine førstelinje-team, både om bord på flyet og på flyplassene. Utviklet i samarbeid med Ecole hôtelière de Lausanne (EHL), skal programmet sikre en sammenhengende opplevelse på tvers av alle kontaktpunktene de reisende er innom. Programmet skal gi teamene et rammeverk for å kunne levere minneverdige opplevelser for alle Emirates-kunder.

Emirates har også et sterkt fokus på at reiselivet skal komme seg etter pandemien. Gjennom uken har de signert følgende avtaler med en rekke turist-organisasjoner og andre partnere:

På messen ble Emirates også kåret til ‘Best Airline Worldwide’ for niende gang på prisutdelingen Business Traveller Middle East. I tillegg plukket Emirates også opp ‘Best Premium Economy Class’, ‘Best Economy Class’ og ‘Best Frequent Flyer Programme’.

The Arabian Travel Market 2022 er regionens største reisemesse og hadde over 30 000 besøkende fra over 120 destinasjoner.

Emirates - Arabian Travel Mart 2022 - Dubai
ATM – Arabian Travel Market hadde rundt 30.000 besøkende (Foto: Emirates Airline)
Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Opel Astra Sports Tourer er en rimelig familiebil som gjorde det godt i NAFs familibiltest (foto: NAF)

Seks av 10 barnefamilier vil ha elbil

Royal Beach Club Collection vil tilby en kombinasjon av opplevelser for alle, fra slående strender og bassenger til bassengbarer, en rekke spisesteder  som restaurant, bar og salong, samt et gatemarked pluss praktiske opplevelser som tequila smaksprøver og matlagingskurs (Foto: Royal Caribbean)

Lanserer ny destinasjon i Mexico: Royal Beach Club Cozumel

Mormor och barnbarn på tåget (Bildkälla: SJ.se)

SJ släpper sommarens biljetter

(Foto: Emmie Bolmstedt/Visit Sweden)

En «swifties» guide til Stockholm

Illustrasjon - Nye Bodø lufthavn - Avinor - 2021

HENT tildelt milliardkontrakt på Nye Bodø lufthavn