logo-white

Classic Norway Hotels fortsetter sin internasjonale satsing

Internasjonale gjester er for alvor på vei tilbake til Norge, og hotellbransjen er i ferd med å posisjonere seg for en ny tid etter pandemien. Og Classic Norway Hotels, som er en del av «Global Alliance of Private Hotels», tar nå nye og viktig grep i konkurransen om morgendagens kunder.

Hotell Refsnes Gods by Classic Norway Hotels - Jeløya - Moss
Hotell Refsnes Gods by Classic Norway Hotels (Foto: RAISFOTO)

Det vakreste av Norge

– Classic Norway Hotels skal vise frem noe av det vakreste Norge kan by på til et nytt internasjonalt publikum. Og vi ser at det er et stort internasjonalt marked som venter på å oppleve en bit av Norge, sier administrerende direktør Stephen Meinich-Bache og fortsetter:

– Norge har et enormt, men foreløpig uutnyttet potensiale mot det internasjonale markedet og vi har derfor blitt en del av nettverket Global Alliance of Private Hotels (GAPH).

Restaurant - Hotell Refsnes Gods - Jeløya - Moss - Classic Norway Hotels
Restauranten Hotell Refsnes Gods by Classic Norway Hotels (Foto: Classic Norway Hotels)

Global Alliance of Private Hotels

Det europeiske samarbeidet startet allerede på slutten 1990 tallet da Ring Hotels, Tyskland etablerte «Partner Hotels Europa». Etter hvert ble både den svenske kjeden Petit Hotel, italienske Charme & Relax, Danske Kroer (som senere ble Small Danish Hotels), Østerrikes Naturidyll-hoteller og Schick-hoteller i Wien medlemmer.

Frankrikes Charme & Caractere ble invitert med i 2017 og alliansen endret navn til GAPH (Global Alliance of Private Hotels).

Senere ble også Golden Chain Australia og Asure Accommodations i New Zealand medlemmer.
I 2021 ble Classic Norway Hotels i Norge inkludert i den eksklusive gruppen og dermed kan internasjonale gjester enkelt finne enestående hoteller som fremhever det beste av hvert enkelt land og hotell som formidler både regionens særegne historie og karakter.

Hotell Refsnes Gods by Classic Norway Hotels - Jeløya - Moss
Innsjekking Hotell Refsnes Gods by Classic Norway Hotels (Foto: RAISFOTO)

Størst i verden

Classic Norway Hotels er dermed en del av det unike hotellnettverket som har i overkant av 700 hoteller i mer enn 80 land. Nettverket er et av de største i sitt slag i verden.

På grunn av pandemien har ikke Classic Norway Hotels fått møte sine internasjonale samarbeidspartnere før denne høsten, men i slutten av august fikk vi endelig anledningen til å være vertskap da internasjonale hotellkolleger besøkte ærverdige Refsnes Gods utenfor Moss.

I tillegg til at alle ledere fra hele Europa deltok i markedsmøtet hadde Tony Smith, Golden Chain Australia tatt hele den lange turen fra Sydney for å delta på hotelltoppmøtet.

Og her fikk de oppleve vakre Refsnes Gods som i 250 år satt har gjestfrihet på kartet. Den praktfulle utsikten utover Oslofjorden i kombinasjon med vertskap på høyt nivå har gjennom generasjoner ført til at Refsnes Gods har lokket til seg gjester fra hele verden.

GAPH -Hotellsammenslutning/kjede - Markedsmøte - Hotell Refsnes Gods - Jeløya - Moss - Classic Norway - 2022
Fra GAPH`s markedsmøte på Hotell Refsnes Gods. Bak fra venstre: Finn Kræfting (Small Danish Hotels), Per-Olof Höbinger (Petit Hotel), Jacques Barthelemy (Charme & Caractere), Tony Smith (Golden Chain), Lars Andersson (Petit Hotel), Stephen Meinich-Bache (Classic Norway Hotels), Mette Sæter (Classic Norway Hotels), Leena Höbinger (Petit Hotel), Anja Povlsen (Small Danish Hotels), Petra Weindl (Ringhotels e.V.), Tanja Fylking (Petit Hotel) (Foto: Classic Norway Hotels)

Hotellet har blant annet 400 originale kunstverk av store kunstnere som Edward Munch, Peder Balke og Hans Gude, Restaurant Munch og en vinkjeller med nærmere 5.000 flasker fra hele verden.

Øker synligheten

GAPH består av flere eksklusive hotellkjeder som har som felles mål å synliggjøre de unike hotellene i et større marked og på denne måten gi gjestene mulighet til å finne og reservere opphold og opplevelser på små privateide hoteller på tvers av landegrensene.

Samtidig skal alle nettverkene i alliansen beholde og styrke sin egen merkevare.

Felles for disse er at hotellene tilbyr gjestene sjarmerende og unik innkvartering og en genuin kulinarisk opplevelse i de ulike landene.

– Vi i Classic Norway Hotels har bidratt med vår kunnskap og erfaring, og samtidig har vi har fått benytte de internasjonale hotellenes ressurser, fortsetter Stephen Meinich-Bache.

Godt nytt år

Tall fra før pandemien viser at Classic Norway Hotels med sine 22 hotell rundt om i landet solgte mer enn to av tre gjestedøgn til norske gjester.

Etter to rekordår med nesten bare norske gjester har det internasjonale markedet igjen kastet sine øyne på Norge og utsiktene til en travel høst er i sikte. 2023 kan bli enda et rekordår for hotellkjeden takket være stor etterspørsel både fra norske og utenlandske gjester.

Classic Norway Hotels har utvidet hotellportefølje år for år og gjennom GAPH-samarbeidet vil det nå være mulig å søke og reservere i overkant av 700 hoteller på nettverkets webside.

Flere nyheter og artikler om Classic Norway Hotels finner du HER

Fakta om Classic Norway Hotels:

  • Norsk hotellkjede som ble etablert i 2003
  • Består av 22 hotell fra Lofoten i nord til Grimstad i sør.

Fakta om GAPH:

Verdens største allianse for privateide hoteller

  • Antall hoteller: cirka 720
  • Antall land: Over 80
  • Antall kontinenter: Seks
  • Antall gjester: Over ti millioner

Medlemmer:

Small Danish Hotels i Danmark, Petit Hotel i Sverige, Ringhotels i Tyskland, Charme & Caractere & Cosy Places i Frankrike, Golden Chain i Australia, Asure Accommodation i New Zealand og Classic Norway Hotels i Norge.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Havila Polaris (Foto: Martin Giskegjerde/Oclin - Havila Kystruten)

Erna Solberg blir gudmor når Havila Pollux døpes i Bergen

DAT - ATR 42 - Florø - Lufthavn - Sunnfjord - Vestland fylke

FOT-rutene: Vil utrede hvordan flyrutetilbudet kan bli best mulig

(Foto: Kanchanara på Unsplash)

Kryptovaluta belønninger: En ny æra for casinolojalitet

Dronebilde tatt over  Oslo lufthavn (Foto: UAS Norway, Anders Martinsen)

Nye konserndirektører i Avinor

Opel Astra Sports Tourer er en rimelig familiebil som gjorde det godt i NAFs familibiltest (foto: NAF)

Seks av 10 barnefamilier vil ha elbil