logo-white

Apollo best på kundeservice!

Apollo gikk av med seieren i bransjekategorien Reise da den prestisjetunge Kundeserviceprisen ble delt ut i Oslo.

Apollo - Kundeservicedagene - 2020
Fra prisutdelingen i Oslo (Bildekilder: Apollo/Kantar)

«Det å snakke med Apollo er som å snakke med en venn». Slik lød enav tilbakemeldingene som ble trukket frem da reisearrangøren stakk av med seieren under årets Kundeservicepris.

– Denne prisen betyr utrolig mye for oss, nettopp fordi det er kundene selv som har talt – og tilbakemeldingene som ble lest opp kunne ikke ha vært bedre. Å være den lokale vennen i alle møter og ledd har alltid vært vår visjon, og det er kjempegøy å se at vi lykkes med det, sier Erik Haug, administrerende direktør i Apollo Norge.

Kundeservice med følelser

Årets kundeservicepris deles ut hvert år under Kundeservicedagene, hvor vinneren kåres basert på resultatene i KSindeks. Dette er Norges største undersøkelse om kundeservice, og den eneste hvor kundene spørres direkte. Totalt spør Kantar 40 000 kunder hvert år.

– Når man trenger hjelp mens man planlegger eller er på ferie, er det svært viktig med rask og god respons. Apollo skiller seg ut fra konkurrentene ved at de holder tak i saken helt til alt er løst. De har medarbeidere som er svært kompetente både hjemme og på de ulike reisemålene og et stort lokalt nettverk. Dette er noe kundene setter pris på, sier Finn Olav Sveinall, seniorrådgiver i Kantar.

Apollo var nominert i Reise-kategorien sammen med Ving og Color Line.

Den lokale vennen

I et marked der kundeservice stadig oftere flyttes utenlands og chatbots er blitt normen, er det å få snakke med et engasjert menneske noe mange kunder setter pris på. Sveinall trekker derfor også frem Apollos evne til å «smile i digitale kanaler» og våge å være personlige i møte med gjestene sine som suksessfaktorer for reisearrangøren.

– Vi har utrolig dyktige medarbeidere som virkelig brenner for kundene og for reiser, som ser hvor stor verdi det har og som genuint gleder seg over å hjelpe andre med å oppfylle sine feriedrømmer. Et personlig og nært forhold til både våre gjester, reisemål, hotelleiere og samarbeidspartnere er en del av vårt DNA, og den skal vi aldri miste, smiler Haug.

Flere saker om Apollo finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Hvis du sjekker kartet på el-sparkesykkel er det stor forskjell om du er en del av trafikken eller ikke (Foto: Frende Forsikring)

Kan koste deg over 10 000 kroner

suleskard - Fjell - vei - sommeråpent

Brokke-Suleskarveien åpnes 21. mai: Spektakulære inntrykk rundt hver sving

(Foto/Illustrasjon: Amadeus)

Amadeus kjøper Vision-Box

Utsikt over Messina på Sicilia, et av de mest populære reisemålene i Italia. Øya er blant annet kjent for sine mafiarøtter og aktive vulkan (Foto: TUI)

Nordmenn vil skreddersy Italiareisen

(Foto: Stena Line)

Strawberry overtager driften af Stena Line`s The Reef-hotel i Frederikshavn