logo-white

Amadeus og Microsoft vil hjelpe reisende til bedre reiseopplevelser

Amadeus og Microsoft har i fellesskap utarbeidet en ny rapport som tar for seg hvordan ny teknologi kan skape bedre reiseopplevelser. Under tittelen ‘Delivering Traveler Value: Inspiring, understanding and fulfilling expectations throughout the travel experience and beyond,’ ser rapporten på hvordan et sterkere fokus på hver enkelt reises hensikt og kontekst vil gi den samlede reisebransjen mulighet til å skape enda mer verdi for de reisende.

Ny rapport ser på de seneste verktøyene, løsningene og applikasjonene som kan hjelpe reisebransjen å bedre forstå de reisende (Illustrasjon: Amadeus/Microsoft)

Rapporten ‘Delivering Traveler Value´ tar også for seg noen av de seneste konkrete resultatene av det globale, strategiske partnerskapet mellom Microsoft og Amadeus. Sammen jobber de to teknologigantene med å ta frem nye verktøy, løsninger og applikasjoner for å kunne skape nestegenerasjons-opplevelser både for de reisende og for reiseselgere og -leverandører.

Rapporten baserer seg på forskning fra Northstar Research Partners, som fikk i oppdrag å gjennomføre en undersøkelse blant 2 400 forretnings- og fritidsreisende i seks land på tvers av alle kontinenter – Brasil, Tyskland, India, Indonesia, Storbritannia og USA. Resultatene fra undersøkelsen, supplert med dybdeintervjuer med ledelsesrepresentanter fra Amadeus, Microsoft og den brede reisebransjen, gir et godt og målbart informasjonsgrunnlag.

Med innspill og bidrag fra partnere som Meliá Hotels International, Expedia Group, TomTom og American Express Global Business Travel avdekker rapporten også hvordan nye, tilgjengelige verktøy kan skape mer skreddersydde og dermed mer relevante opplevelser for de reisende.

Rapporten forteller også om utviklingen i partnerskapet mellom de to selskapene, og hva som er i vente fremover (Illustrasjon: Amadeus/Microsoft)

Noen av temaene i rapporten er den stadig voksende rollen som kunstig intelligens (KI) spiller i denne sektoren når det gjelder å tilby tidsbegrensede tilbud og kampanjer, hvordan bransjen påvirkes av ny teknologi som metaverse og en evaluering av hvordan forbedret dataanalyse kan skape en større innsikt og forståelse av de reisende.

Teknologien som Amadeus og Microsoft utvikler sammen, er også omtalt i rapporten. Dette inkluderer blant annet den nyskapende Cytric Easy innenfor reise- og reiseoppgjørs, og analysemoduler i Amadeus Creation Platform, spesialdesignet for å kunne maksimere utbyttet av data. Rapporten gir også et innblikk i fremtidige nyvinninger som er under utvikling som følge av partnerskapet, og hvor man hvor man ser at selskapene virkelig kan bidra til gjensidig innovasjon. Dette gjelder særlig innenfor områder som avansert søk og ansattopplevelser.

Corine de Bilbao, President, Microsoft France, sier:

– Vi er midt inne i en periode med fantastiske muligheter, og vi fortsetter vår felles innsats for å skape en ny, mer menneske-orientert, mer personlig og tettere sammenknyttet reiseindustri. Gjennom å se på en ny generasjon teknologi – alt fra de skyfunksjonaliteten i Microsoft Azur til den effektive enkelheten i Cytric Easy – viser vi hvordan reisende vil kunne enkelt navigere seg gjennom et stadig mer komplekst reisemiljø, og virkelig kunne gjøre mest mulig ut av hver enkelt reise».

Wolfgang Krips, Senior Vice President, Corporate Strategy, Amadeus, legger til:

– Vårt samarbeid de to siste årene har virkelig båret frukter, og vi har levert løsninger som har skapt merverdi både for våre kunder, våre partnere og de reisende. Sammen har vi gjort store fremskritt i å utnytte skyteknologi til å drive innovasjon og utforske nye produkter, løsninger og tjenester – alt for å skape bedre reiseopplevelser. Vi vil fortsette å jobbe sammen for bistå våre felles kunder og for å forandre hvordan reiser både blir tilbudt og opplevet. Dette gjør vi gjennom å benytte teknologi som en innovasjonspådriver og å utnytte data på en bedre måte for å forstå reisendes ønsker og behov – og dermed gi reisende en rikere opplevelse fra hver reise.»

Rapporten bygger på resultatene av en undersøkelse foretatt av Northstar Research Partners blant 2 400 forretnings- og fritidsreisende i seks land (Illustrasjon: Amadeus/Microsoft)

‘Delivering Traveler Value’ er en oppfølger til rapporten Journey to Cloud Planet’, som Amadeus og Microsoft ga ut i 2021.

Flere relaterte nyheter og artikler finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Serneke/Strawberry)

Sjekk ut og sjekk inn – disse nye hotellene åpner i Sverige i 2024!

Ibsens Hotel modtager Travelers' Choice Award 2024 (Foto: Ibsens Hotel / Arthur Hotels)

Ibsens Hotel modtager Travelers’ Choice Award 2024

1,9 millioner nordmenn skal til utlandet i sommer (Fotokilde. Fremtind)

Dyrtid: Forsikringen dekker ikke kalde reiseføtter

(AI-generert illustrasjon)

Hvordan luftfotografering revolusjonerer kunst og design

(kilde: travelmarket.dk)

Prisfald på flybilletter til oversøiske rejsemål