Ærverdige Hotel Bristol i Oslo har oppdatert sin visuelle profil og logo.
– Den nye visuelle profilen gjenspeiler Hotel Bristols særegne identitet. Logo og emblem fremstår ny og forfrisket, uten å miste sin historie. Vi er opptatt av å ta vare på tradisjonene ved Hotel Bristol, men samtidig følte vi at tiden var inne for en oppdatering av profilen, sier hotelldirektør Lars Petter Mathisen.
Logoen har fremdeles en krone og et monogram med bokstavene H og B som er flettet inn i hverandre, men har fått et strammere design. Grønn og gull er fortsatt hovedfarger i profilmanualen, men fargepaletten er blitt oppdatert med nye moderne fargetoner. Designbyrået Cretalux står bak arbeidet.
– Vi er stolt over å ha fått dette oppdraget fra en historisk og tradisjonsrik institusjon som Hotel Bristol. Ambisjonen med redesignet har vært å styrke den visuelle profilen og å få Hotel Bristol til å skinne i frisk, tydelig og oppdatert drakt. Den nye visuelle identiteten bidrar til at du kjenner igjen Bristol, uansett hvor dere møtes, sier seniordesigner Alexandra Kloster hos Cretalux.
– Den nye profilen er benyttet på våre nye nettsider, hotelbristol.no, og rundt omkring på hotellet. Vi har allerede fått svært mange positive tilbakemeldinger på den nye profilen vår, sier Mathisen.
Hotel Bristol er kjent for sitt ærverdige interiør, atmosfære og service i toppklasse. Hotellet har egen concierge, konditori, flotte selskapslokaler, Vinterhave, Bibliotekbar, Bristol Bar & Grill, treningsrom og et stort konferansesenter med moderne teknisk utstyr.
De siste årene er Hotel Bristol blitt oppgradert og de unike detaljene er blitt bevart. Bak oppussingen står Olav Thon Gruppens designansvarlig, Sissel Berdal Haga Thon, og interiørarkitekt MNIL Trond Ramsøskar.
Les også: Hotel Bristol lanserer ny nettside (januar 2020)
Flere saker om Thon Hotels finner du HER