Hurtigruten har tatt posisjonen som verdensledende innen ekspedisjonscruise og er verdens mest bærekraftige cruiseselskap. Nå spisser en av Norges internasjonalt sterkeste merkevarer organisasjonen og henter to nye sentrale konserndirektører for å rykke ytterligere fra konkurrentene i en stadig hardere global konkurranse.
Hurtigruten har ansatt Stine Steffensen Børke som ny konserndirektør for merkevarebygging og markedsføring, Chief Marketing Officer (CMO), mens
Bent Martini blir ny konserndirektør for maritime operasjoner, Chief Operating Officer (COO). Begge tiltrer sine stillinger iløpet av mars og april 2019.
– Hurtigruten er i dag mye mer enn bare norskekysten. Vi er markedsledende i Antarktis, i Arktis, på Svalbard og på norskekysten — og vi seiler i Karibien, i Alaska og i Nordvestpassasjen. I 2021 vil 95 prosent av inntektene våre være fra utlandet. Vi spiller flest bortekamper, og nå setter vi sammen et lag som skal vinne de tøffe kampene på internasjonale arenaer, sier konsernsjef Daniel Skjeldam.
Les også: Martini ny konserndirektør i Hurtigruten – Stine Steffensen Børke til Hurtigruten (begge januar 2019)