logo-white

Apollo: Vi skal bli Nordens beste reisearrangør!

2017 ble et rekordår for Apollo og suksessen fortsetter. Så langt i år melder reisearrangøren om en betydelig vekst i både antall reisende og omsetning — og for å nå det ultimate målet om å bli Nordens beste reisearrangør, inngår Apollo nå et strategisk samarbeid med kommunikasjonsbyrået NORD DDB.

Apollo har tatt mål av seg til å bli Norges og Nordens beste reisearrangør (bildekilde: apollo)

– En nøkkelfaktor for suksessen ligger i kombinasjonen av et tilbud basert på kundenes etterspørsel og Apollos evne til å tenke nytt og tørre å ta utradisjonelle valg. Vi investerer mye i å finne nye og spennende destinasjoner og å tilby et bredt spekter av storbyreiser, cruise, aktive ferier og kulturopplevelser, sier Tonje Løkaas Fossum, som er markedssjef i Apollo.

Apollo er naturligvis mest kjent for å være Norges største arrangør av reiser til sommerfavoritten Hellas, hvor de stadig forsterker sin posisjon gjennom både nye og unike reisemål. Reisearrangøren er alene i landet om å tilby autentiske feriesteder som Sitia, Karpathos og Kalamata — like vel som de berømte Kykladene på charterprogrammet.

– Hellas er Apollos DNA og vil alltid være det vi kaller hjem. Det er her vi er størst og det vi kan best, men nå utvider vi horisontene våre og satser stort på andre reisemål vi har like stor tro på, sier Fossum.

Les også: Apollo kåret til beste charterarrangør — for tiende år på rad! (januar 2018)

Tonje Løkaas Fossum (bildekilde: apollo)

Kroatia, Albania og UAE er eksempler på dette. På kort tid har Apollo blitt også Norges største arrangør av reiser hit, og til Albania er de foreløpig også den eneste.

– Albania er utrolig fascinerende. Landet byr på fantastiske strender, en dramatisk natur og ikke minst en fengslende historie og utviklingen går i rekordfart. På mange måter minner det også litt om Hellas på 70-tallet — autentisk og uberørt, sier Nina Hornewall, kommersiell direktør i Apollo.

Fortsetter å satse lokalt

En annen soleklar faktor til Apollos suksess er nærheten til kundene. Reisearrangøren setter stor stolthet i å være en nordisk aktør med lokale kontorer som kommuniserer direkte til respektive markeder.

– Vi har ingen mål om å sentraliseres — snarere tvert om. For oss er det viktig å bevare den lokale forankringen vi har og satsningen vår på distriktene. Derfor har det vært helt avgjørende for oss å finne en partner som forstår det nordiske markedet og de forskjellene og likhetene som finnes mellom de ulike landene. Her er NORD DDB veldig sterke og vi har funnet en langsiktig, strategisk partner med god innsikt i både markedet og våre kanaler. Vårt samarbeid skal synes og kjennes gjennom hele reisen, sier Fossum.

Også NORD DDB er fornøyde med valget Apollo har tatt:

– Vi er utrolig glade over å få samarbeide med Apollo og å komme inn i en tid hvor det skjer mye i hele reisebransjen. 2018 kommer til å bli et spennende år i Apollos historie — de har mye på gang og vår oppgave blir å sørge for at omverdenen biter seg merke i utviklingen, sier Andreas Dahlqvist, Chief Creative Officer i NORD DDB.

Flere saker om Apollo finner du HER - Flere B2B nyheter finner du HER og HER

Apollo inngår et strategisk samarbeid med kommunikasjonsbyrået NORD DDB (bildekilde: apollo)

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Hele luftfartsindustrien står overfor en spennende og nødvendig transformasjon. Rundt 2035 vil såkalte nullutslippsfly med en kapasitet på rundt 75 seter begynne å komme ut på markedet, drevet av for eksempel elektrisitet og hydrogen (Fotokilde: Air France KLM)

KLM vinner pris for «Årets strategiske investering» innen bærekraft

(Foto: Jessica Claren)

20 kulinariske nyheter på svenskekysten

(Foto: Saudi Tourism Authority)

Reisetips: AIUla i Saudi-Arabia

Den nye ruteåbning vækker smil hos repræsentanter fra både airBaltic og Billund Lufthavn (Foto: Billund Airport)

airBaltic udvider i Billund Lufthavn med rute til Tallinn

The Fjords DA har motteke fleire prisar for sine tre innovative fartøy i Vision-klassen. To av desse går på Nærøyfjorden, medan det tredje fartøyet opererer i Oslofjorden. Selskapet har i tillegg aktivitet med fleire båtar i Geiranger og Hardanger (Foto: Sverre Hjørnevik)

Norway’s Best Group blir eineeigar i The Fjords