logo-white

Icelandairs to første Boeing 767 på vingene

De to  første av Icelandair.no sine nye wide-body Boeing 767 er på vingene. Første fly tok av i begynnelsen av mai, mens nummer to settes i trafikk  idag – søndag den 15. mai. Selskapet har ytterligere to fly av denne typen i bestilling.

Ettermiddagservering på Icelandairs Saga Class (Business Class) (©otoerres)
Ettermiddagservering på Icelandairs Saga Class (Business Class) (©otoerres)

Icelandair vil bruke sine Boeing 767 maskiner på en rekke utvalgte ruter fra Island: New York, Chicago og Boston i USA, samt  London, København og Amsterdam i Europa. Kapasiteten er 262 passasjerer, som er en økning på 44 prosent  i setekapasitet i forhold til den eksisterende flytypen Icelandair har i sin flåte, Boeing 757 med 183 seter.

Icelandairs flyflåte er nå på 28 fly: To Boeing 767 og 26 Boeing 757. De to såkalte wide-body flyene er total renoverte siden de kom til Icelandair i vinter og har fått installert individuelt underholdningssystem, stemningslys i kabinen og gate-to-gate Wi-Fi som resten av Icelandairs flyflåte.

Siden 2009 er Icelandairs rutenett nesten tredoblet med en kapasitetsøkning fra 1,3 millioner passasjerer til 3,7 millioner passasjerer. I sommersesongen har Icelandair mer enn 100 daglige avganger fra Europe, Island og Nord-Amerika.

Icelandair flyr til 43 destinasjoner, hvorav 16 i Nord-Amerika: Boston, Washington D.C. New York (JFK og Newark), Orlando, Minneapolis/St. Paul, Denver, Seattle, Anchorage, Portland, og Chicago i USA. Toronto, Halifax, Vancouver, Edmonton og Montréal (fra mai 2016) i Canada.

Les flere saker om Icelandair HER 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Radisson Hotel Group)

Nye Radisson Blu Scandinavia Hotel, København

(Fotokilder: VIVA Cruises/USN)

VIVA presenterer eksklusivt vintercruise langs den pittoreske Seinen

(Fotokilde: Norwegian Air Shuttle)

Norwegian starter “nissefly” fra London og München

(Foto: Jamaica Tourist Board)

Fem mindre kjente opplevelser langs Jamaicas sørkyst

Hele luftfartsindustrien står overfor en spennende og nødvendig transformasjon. Rundt 2035 vil såkalte nullutslippsfly med en kapasitet på rundt 75 seter begynne å komme ut på markedet, drevet av for eksempel elektrisitet og hydrogen (Fotokilde: Air France KLM)

KLM vinner pris for «Årets strategiske investering» innen bærekraft