logo-white

Hotellbransjens mest innovative opplevelser fås hos Strawberry

I den årlige Norsk Innovasjonsindeks blir Strawberry løftet frem som bransjeledende i den årlige målingen ved Norges Handelshøyskole.

MEST INNOVATIVE I HOTELLBRANSJEN: Strawberry leverer de mest innovative opplevelsene, mener norske forbrukere. Viseadm.dir. i Strawberry Bjørn Arild Wisth til høyre (Foto: Krafftwork)

Den årlige målingen Norsk Innovasjonsindeks (NII) kartlegger norske forbrukeres oppfatning av innovasjonskraften til selskaper i Norge. NII deles inn i tre ulike kategorier: Sosial, Kommersiell og Digital Innovasjonsindeks. I samtlige kategorier scorer Strawberry høyest av hotellselskapene.

– Etter et år hvor vi både har byttet navn og lansert planene for et revolusjonerende lojalitetssamarbeid med Norwegian, er det hyggelig å se at vi scorer høyere på den kommersielle indeksen enn året før. Det viser at våre gjester ser på oss som en aktør som driver bransjen fremover og skaper utvikling, sier Bjørn Arild Wisth, viseadm.dir. i Strawberry.

Topplisten over digital innovasjon preges av aktører hvor kundemøtene i all hovedsak skjer digitalt. Dette er likevel den kategorien hvor Strawberry scorer høyest hos forbrukerne.

– Når våre gjester først og fremst møter oss fysisk på hotellene, så er det gledelig at vi likevel scorer så bra på den digitale gjestereisen. Vi har vært først med alt fra selvinnsjekksautomater, betaling med ApplePay og Vipps, mobilnøkler og muligheten til å velge eget rom, og i år kommer vi til å lansere både ny app og nye nettsider, så vi skal fortsatt være ledende i den digitale utviklingen, lover Wisth.

På Sosial Innovasjonsindeks, hvor man måler forbrukernes oppfatning av selskapene som en driver for positive samfunns- og miljøendringer, havner Strawberry på en 19. plass totalt.

– Selv om vi er best i bransjen, ønsker vi oss en høyere totalplassering på den sosiale indeksen. Vi jobber hardt og målrettet med mangfold og inkludering, samtidig som vi har satt et ambisiøst mål om å være klimanøytrale i egen drift i 2030. Her vil det komme en rekke tiltak og initiativ fremover som vi tror og håper vil løfte oss til neste måling, sier Wisth.

Norsk Innovasjonsindeks er den første kundebaserte rangeringen i verden av innovative virksomheter. Målingen ble til i 2016 gjennom et samarbeid mellom Norges Handelshøyskole og Digital Innovation for Sustainable Growth.

Flere nyheter om Strawberry finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Canary Islands Tourism)

Viva el 17 de Mayo ! – Årets nasjonaldag feires stort på Kanariøyene

Stein Nilsen (Foto: Widerøe)

Stein Nilsen fratrer i Widerøe

Utgangen (foto: ©otoerres)

Reisebransjen øker teknologi-investeringene med 14% i 2024

(foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo torsdag 16. mai 2024

– Vi ser vekstmuligheter i nye markeder, gjennom et bredere dynamisk tilbud, og dermed når vi flere målgrupper. De to første kvartalene av året var svært vellykkede operasjonelt sett, sier administrerende direktør, Sebastian Ebel i TUI Group (Foto: TUI)

Rekordomsetning for TUI Group