Det er mange nordmenn som feirer deler av julen og starten på det nye året med TUI. Det feirer turoperatøren med lanseringen av en splitter ny film med smånisser i hovedrollen.
Julebestillinger over all forventning
Alle vet jo at smånissene arbeider på spreng for å sørge for at julenissens sekk er full av gaver til alle verdens barn.
I TUIs nye julereklame får vi se hva smånissene gjør, når arbeidet er vel unnagjort. Det kan røpes at de nyter ferien, slik som mange nordmenn også kommer til å gjøre på strendene på Kanariøyene i år.
– Salget av jule/ og nyttårsferier har økt jevnlig, og de siste fire ukene ligger vi faktisk 10 % over nivået på bestillinger på samme tid i 2019. Det er helt fantastisk at vi nå leverer over det som var normalt før pandemien. Og da passer det jo fint å feire dette med noe som gir skikkelig julestemning, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen.
Les også: Jule og nyttårsreiser mer populært enn før pandemien
Tradisjon utenfor Norden
Smånissene i TUIs julereklamefilm er skreddersydd av den prisbelønte dukkemakeren Andy Gent. Det er Londonbaserte, Leo Burnett, som har produsert TUIs første reklamefilm med juletema.
– I Norden har vi ikke den samme tradisjonen, som for eksempel i Storbrittania med egne reklamefilmer med juletema. I andre land forventer og gleder publikum seg til egne julereklamefilmer fra de største merkevarene. I filmen vår avslører vi hva som virkelig skjer når julenissen drar av sted med sleden sin for å dele ut julegaver, sier Lisa Rönnberg, nordisk markedsdirektør i TUI.
Som en del av kampanjen i de nordiske landene gjennomføres også en konkurranse i sosiale medier, der du kan vinne reisegavekort til en verdi av 2 500 NOK.
Alt du må gjøre er å gjette på hvor smånissene har dratt på ferie. Konkurransen foregår mellom 14. og 17. desember.
Flere relaterte nyheter, reisetips og artikler finner du HER