logo-white

App skal gi flere Norges-eksperter

Innovasjon Norge lanserer en ny app i arbeidet med å øke kunnskapen om Norge som reisemål blant utenlandske turoperatører. Håpet er at denne  skal gjøre jobben lettere. Appen blir lansert på syv språk og er tilgjengelig på itunes Apples store og Google Play. For de som ikke har smarttelefoner er programmet også tilgjengelig på nett.

NorwayExpertNoruega - Innovasjon Norge - App
Appen gjør Norge lettere tilgjengelig (bildekilde: Visit Norway)

– Vi ser et behov for økt kunnskap om Norge blant turoperatører, med denne appen tilbyr vi et opplæringsprogram som er lett tilgjengelig og enkelt å bruke for alle. Vi håper også at appen skal inspirere til nye opplevelser og i større grad å visualisere Norge som reisemål, og gjennom dette å stimulere til en større turiststrøm til Norge sier Sandra Olsson, bransjeansvarlig i Innovasjon Norge.

Appen som har fått navnet Norway Expert, tilbyr ulike elementer som korte videoer, spørsmål og artikler om Norge. Gjennom ti ulike filmer og artikler får brukeren fakta og informasjon om ulike destinasjoner, aktiviteter, sesonger og produkter. Avslutningsvis kan brukeren delta i en konkurranse hvor de får muligheten til å teste hvor mye de egentlig har lært om Norge. Ved å delta i konkurransen kan brukere vinne reiser til Norge eller andre norske produkter. Man kan også spille uten å delta i konkurransen. Alle som deltar har mulighet til å vinne premier uavhengig av poengsum antall riktige svar.

Og best av alt, alle som gjennomfører programmet får sin egen Norway Expert diplom som kan benyttes i egen markedsføring og kommunikasjon.

– Bransjebearbeidelse er fortsatt et viktig satsingsområde for oss. Vi ser at turoperatører og reisebyråer fortsatt er en viktig salgsarena i mange av våre markeder. Kunnskaps økning om Norge som reisemål er derfor et svært viktig arbeid for å stimulere til mersalg og flere turister til Norge, sier Per-Arne Tuftin, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.

Han legger til at den nye appen er en del av et større strategisk arbeid på tvers av Innovasjon Norges markeder for å oppnå en langsiktig og kontinuerlig produktutvikling blant internasjonale turoperatører.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Øyas minste bodega: Agustín Cabrera León lager prisvinnende røde- og hvite viner. Det er hardt arbeid, men veldig gøy! sier han (Foto: Canary Islands Tourism)

Vinruter skal bli Kanariøyenes nye turistattraksjon

(Bildkälla: FREEDOMtravel)

Stort intresse för cityguider – dessa läses mest på FREEDOMtravel

(Foto: Qatar Airways Cargo)

Qatar Airways Cargo hever standarden for dyretransporter

Plakat fra 1970-tallet (foto: hennig-olsen.no)

Hennig-Olsen Is feirer 100 år med kremen av iskrem

(Fotokilde: AVIAREPS)

AVIAREPS feirer 30-årsjubileum