Ryanair har lansert en kundekonto på Twitter, @RyanairFlights, som gir kontinuerlige oppdateringer om deres 1600 daglige avganger.
Twitter-brukere som følger @RyanairFlights kan enkelt sende sitt rutenummer direkte til Ryanair på melding og umiddelbart motta en statusoppdatering på den ruten de ønsker informasjon om via tweet.
Dette gjøres enkelt i tre trinn:
1.Følg @RyanairFlights
2.Send rutenummeret (feks FR102) via direktemelding
3.Umiddelbart motta ruteinformasjon
Dette er den siste i en lang rekke forbedringer Ryanair har gjort for sin kundeopplevelse. Tidligere forbedringer inkluderer blant annet tildelte sitteplasser, en ekstra gratis håndbagasje inkludert, en ny hjemmeside og mobilapplikasjon og egne Family Extra- og Business Plus- flyprogrammer.
Salgs- og markedsansvarlig i Norden, Elina Hakkarainen, sier:
– Ryanair er glade for å lansere @RyanairFlights og nå kunne tilby Twitter-brukere kontinuerlig og umiddelbar informasjon om våre over 1600 daglige flyvninger. Over 100.000 kunder følger allerede vår offisielle twitter-konto, @Ryanair, og mottar informasjon om våre siste nyheter, spesialtilbud og kundeservice. Vi ser frem til å ta i bruk flere digitale løsninger, når vi nå stadig fortsetter å tilby så mye mer enn kun de laveste prisene.