Norwegian fraktet over 2,2 millioner passasjerer i september – en økning på 16 prosent i forhold til samme måned året før. Fyllingsgraden økte med 3.1 prosentpoeng til 81,4 prosent.
Totalt 2 229 829 passasjerer fløy med Norwegian i september 2014. Det er en økning på 16 prosent sammenlignet med samme måned i 2013.
Den totale trafikkveksten (RPK) økte med 43 prosent, mens kapasiteten (ASK) økte med 37 prosent denne måneden. Fyllingsgraden var 81,4 prosent, opp 3,1 prosentpoeng.
– Vi er godt fornøyd med at flere kunder velger å fly med Norwegian og at passasjerveksten fortsetter, selv med stor kapasitetsvekst. At et økende antall kunder utenfor Skandinavia velger Norwegian i september, illustrerer at vi får et stadig sterkere fotfeste internasjonalt og at god kvalitet til en lav pris blir godt mottatt, sier administrerende direktør Bjørn Kjos.
Norwegian har etablert to nye baser i Spania og opprettet flere nye ruter mellom Spania og Tyskland, Spania og Polen og Spania og Storbritannia. I tillegg har selskapet etablert to baser i USA og lansert flere nye langdistanseruter.
Når man går inn i nye markeder der merkevaren er mindre kjent, er gode introduksjonstilbud viktig for å øke kjennskapen.