logo-white

Karl Lagerfeld designer nytt emblem til Sofitel So Singapore

Sofitel Singapore (Accor)
Sofitel Singapore (Accor)

Den verdensberømte designeren Karl Lagerfeld har designet det nye emblemet for Sofitel So Singapore. Emblemet kalles “The Lion’s Seal”, løvens segl, og det hyller grunnleggelsen av “Singa Pura”, løvebyen.

Lagerfeld har funnet inspirasjon fra sagnet om prinsen fra Sumatra som oppdaget løvebyen. Løvens mot og verdighet går hånd i hånd med Sofitel So Singapores streben etter å være drivkraften i Singapores lokale reiselivsnæring.

– Singapore, fremtidens by, er Asias drivkraft. Min inspirasjon kommer fra byens spennende historie og utvikling, spesielt oppdagelsen av øya og myten om løven som ga byen dens navn. Løven har historisk sett symbolisert mot, eleganse og lederskap, og emblemet gjenspeiler disse egenskapene, sier Karl Lagerfeld.

Karl Lagerfeld er også blitt inspirert av selve hotellet, en bygning i utpreget nyklassisk stil fra 1927, der Eastern Extension Telegraph Company tidligere holdt til. Huset fikk status som kulturminne i 2000 og ligger midt i dagens pulserende forretningsdistrikt.

Hotellets gjester vil være omgitt av Karl Lagerfelds design på mange ulike måter, emblemet vil bl.a. være på brevpapir, innsjekkingsskjema, badekåper og på dørhammere. I tillegg vil hotellets personale være kledd i Karl Lagerfelds stilrene kleskolleksjon med klassiske parisiske svarte og hvite silhuetter.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Dfly.no)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo Kristi Himmelfartsdag – torsdag 9. mai 2024

(Fotokilde: Emirates Airline)

Emirates investerer i grønnere luftfart med midler fra eget bærekraftsfond

Kim Kallåk-Ertsås blir ny hotelldirektør ved Clarion Collection Hotel Atlantic i Sandefjord fra 1. juni (Fototkilder: Clarion/Strawberry)

Lokal hotelier hentes til Clarion Collection Hotel Atlantic i Sandefjord

(fotokilde: africa tours / pexels)

Book en drømmeferie til Namibia: En eksotisk rejsedestination, du sent vil glemme

(Fotokilde: Air France KLM)

Air France og KLM: Lojalitetsprogrammet Flying Blue, lanserer en unik statusmatch i Norge