logo-white

Ytterligere to Dreamlinere til Norwegian

Norwegian har inngått avtale om leveranse av ytterligere to nye Dreamlinere, noe som betyr enda flere langdistanseruter fremover. Disse flyene skal etter planen settes i trafikk sommeren 2017. Flyene er av typen 787-9 Dreamliner, som er noe større enn de åtte Dreamliner-flyene Norwegian i dag bruker på sine langdistanseruter. Selskapet vil med denne siste avtalen totalt ha 19 Dreamlinere i langdistanseflåten i 2018.

Bjørn Kjos (Norwegian.com)
Bjørn Kjos (Norwegian.com)

Norwegian fortsetter å bygge opp langdistanseflåten for videre vekst internasjonalt og har inngått avtale om å lease to langdistansefly av typen Boeing 787-9 Dreamliner. Norwegian skal etter planen sette flyene i trafikk sommeren 2017.

Norwegian har i dag åtte fly av typen 787-8 Dreamliner i flåten og nå 11 fly av typen 787-9 Dreamliner i bestilling. Dermed kommer selskapet foreløpig opp i en flåte på 19 langdistansefly, hvorav fire leveres i 2016, fem i 2017 og to i 2018.

– For å gjøre langdistanseoperasjonen enda mer konkurransedyktig er vi avhengige av flere nye, kostnadseffektive fly. Langdistanserutene er svært populære hos våre reisende, og jeg er svært tilfreds med at vi nå har sikret oss flere fly i flåten. Det muliggjør lansering av enda flere spennende ruter og reisemål over hele verden. Dreamlineren er et fantastisk fly, med høy passasjerkomfort, lang rekkevidde, lavt drivstofforbruk og mindre utslipp, sier administrerende direktør Bjørn Kjos.

Norwegians versjon av denne større Dreamliner-modellen har totalt 344 seter, hvorav 35 i Premiumkabinen og 309 i Økonomi.

Flyene leases av Norwegians heleide datterselskap Arctic Aviation Assets.

Fakta om Boeing 787-9 Dreamliner

6 meter (20 fot) lenger enn 787-8
Betydelig størrefraktkapasitet sammenlignet med 787-8
8 prosent lavere drivstoffbruk per sete enn dagens utgave, noe som også gir tilsvarende lavere miljøutslipp
Kan fly lenger enn 787-8
For mediehenvendelser:
Kommunikasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen: 45 45 60 12

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

MS Maud, her ved Senja,  skifter i høst navn til MS Midnatsol og det tradisjonsrike navnet blir igjen å se langs kysten fra november i år (Foto: Tommy Simonsen / Hurtigruten)

Tradisjonsrike MS Midnatsol tilbake langs kysten fra november

(Foto/Illustrasjon: Amadeus)

Digital identitet skaper bedre reiseopplevelser

(Foto: Apollo Rejser)

Apollo lancerer rejser til Gambia

Bilskade - Personbil - Høyre side - If

Bilister bulker fordi de ikke følger vikeplikten

Boeing 737MAX8 - Elsa Beskow - Norwegian Air Shuttle

Premiär för direktflyg till Palma från Stockholm Skavsta Airport