logo-white

TUI skal inspirere til nye ferieminner

TUI har lansert en ny reklamekampanje –” Nye minner venter der ute”. Kampanjen er første del av TUIs nye globale varemerkeplattform, og selskapets nye grafiske identitet. Målet med kampanjen er å inspirere reiselystne nordmenn til å skape nye minner.

TUI - Nye minner venter der ute - reklamekampanje - 2021
Med en helt ny «look», urbane toner og positiv energi skal TUI inspirere nordmenn til å skape nye ferieminner gjennnom sin nye kampanje ” Nye minner venter der ute” (Fotokilde: TUI)

”Nye minner venter der ute” handler om å skape positiv energi, ikke på tross av tiden vi lever i, men på grunn av den. Vi vil inspirere alle til å skape nye fantastiske ferieminner – det er de du tar med deg hjem, det er de du kan leve lenge på.

– Verden åpnes opp igjen, og nå kan vi også reise ut av Europa.  Vi kan endelig skape opplevelsene vi har savnet, sammen med våre kjære. Det å reise er så mye mer enn bare reisen – det er forventninger, nye opplevelser og minner man tar med seg hele livet, sier Lisa Rönnberg som er markedssjef i TUI.

TUI har i samarbeid med Leo Burnett i Storbritannia utviklet en helt ny global varemerkeplattform og identitet. TUIs eget in-house byrå Creative Studio og Forsman & Bodenfors har stått for den nordiske tilpasningen av kampanjen.

Med denne kampanjen går TUI bort fra konseptet” For You” som selskapet har hatt i rundt fem år, og oppdaterer den grafiske profilen med blant annet nytt typesnitt, nye farger og flere nye grafiske elementer. Implementeringen av profilen vil skje gradvis.

– Alle TUIs markeder har samarbeidet om dette nye konseptet for å gjøre det mer moderne, fleksibelt og lekent. Den nye profilen gir oss mulighet til å utvide vårt varemerke og fortelle om nye produkter på en mer distinkt måte, fortsetter Rönnberg.

TUIs nye profil har høyere tempo og viser mer bredde. Musikken er ny, og mye mer oppstemt enn tidligere. Bildespråket er fartsfylt, fullt av farger og bevegelse. TUIs logo får også en helt ny og mer fremtredende rolle.  

TUI skal være et samlingspunkt for alle typer opplevelser, fra sol og bad, til storby og helgeturer. Det nye konseptet skal favne alt dette og gjenspeile fremtidens TUI.

Flere relaterte nyheter og artikler finner du HER, HER og HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(foto: ©otoerres)

Reiselivsmagasinet på RadioRiksOslo torsdag 25. april 2024

(Foto: Ivan Sardi)

Økende interesse for sykkellandet Kroatia

Sykehusskip: Håndterapeut Yieddy Ferreira jobber med mobilitet sammen med en pasient (Foto: Tirsa Tapia Zamora)

Nytt sykehusskip for gratis kirurgi og opplæring i Afrika sør for Sahara

Fra mellomoppgjøret i 2023 (Foto: HK/LO)

Fare for streik i norske taxfree-butikker

Illustrasjonsbilde: Avinors elfly over Trondheim lufthavn, Værnes (Foto: Øystein Løwer / Avinor)

Norge skal etableres som internasjonal testarena for null- og lavutslippsluftfart