SAS legger ned tre Gøteborgruter

SAS vil i slutten av februar legge ned tre utenriksruter: Gøteborg – London , Stansted, Gøteborg – Brüssel og Göteborg – Paris.

SAS-ruten mellom Gøteborg og London Stansted fikk en kort levetid – vel fire måneder. Ruten ble startet da selskapet solgte to slots på London-Heathrow. Gøteborgruten ble da «ofret» og flyttet til «lavprislufthavnen» Stansted, skriver danske check-in.dk.

Det ble ingen suksess og ved utgangen av februar er det utkall for siste avgang.

SAS vil også legge ned rutene mellom Gøteborg og Brüssel, samt Gøteborg – Paris . Årsaken skal være det som kalles «kommersielle prioriteringer».