logo-white

SAS lanserer «Journeys That Matter»

«Journeys That Matter» er navnet på det nye kommunikasjonskonseptet til SAS, som nå lanseres gjennom en ny reklamekampanje. Kampanjens ønsker å fremheve betydningen av det å reise, og dette er den første varemerkekampanjen til SAS siden 2020.

SAS - Kampanje - Journeys That Matter - 2022
Det nye kommunikasjonskonseptet «Journeys That Matter er basert på en ny varemerkeplattform. Samtidig som det lanseres, presenteres også en oppdatert identitet (Foto: SAS AB)

«We are Travelers» ble introdusert for åtte år siden, og konseptet har vært svært vellykket. En verden i forandring har gitt nye reisemønstre, noe som har gitt SAS en bredere målgruppe. Før omfattet den hovedsakelig forretningsreisende, men nå har vi også en stadig voksende gruppe av fritidsreisende å ta hensyn til. Det nye kommunikasjonskonseptet henvender seg til den utvidede målgruppen.

– Det å reise gir oss nye perspektiver, opplevelser og livslange minner. Grunnene til å reise er like mange som passasjerene som går om bord i hvert fly. Vi i SAS vet hvor betydningsfull hver reise er for den enkelte kunden. Derfor gjør medarbeiderne våre sitt ytterste for at hver del av kundereisen skal bli så bra som mulig. Flyet spiller en viktig rolle for både individ og samfunn – og det vil vi legge vekt på, sier Karin Nyman, kommunikasjonsdirektør i SAS.

Sammen med varemerke- og designbyrået Bold har SAS foretatt en gjennomgang og en større oppdatering av den visuelle identiteten sin. Den distinkte kjernen er beholdt, men nye varme og personlige elementer er lagt til. I den nye bildestilen får mennesker større plass.

SAS har arbeidet med Åkestam Holst, Bold og The North Alliance siden 2013.

– Det er en ære å få være med på fortsettelsen av reisen med SAS og nok en gang revitalisere et av Skandinavias mest ikoniske varemerker. SAS er The North Alliances ‘founding client’. Sammen har vi i mange år skapt eksponentielle verdier for varemerket og selskapet, der konseptet og identiteten beviselig har spilt avgjørende roller. Nå er det tid for å gjøre det samme igjen, selv om forutsetningene på markedet og i verden generelt er annerledes, sier Jenny Kaiser, adm.dir. i Åkestam Holst NoA.

SAS - Kampanje - Journeys That Matter - 2022
Fra venstre; Karin Nyman, SAS og Jenny Kaiser fra Åkestam Holst NoA (Foto: SAS AB)

– Vårt mål har vært å skape en sterkere følelsesmessig tilknytning mellom SAS og de reisende, og en identitet som gjennom sterk gjenkjenning signaliserer kvalitet, omsorg og varme. I tillegg til visuelle bestanddeler, slik som et nytt spesialtegnet typesnitt, farger, bilder og layoutsystem, har vi også utviklet nye konsepter for bevegelse og lyd. Vi er veldig stolte over det snart ti år lange samarbeidet med SAS og tilliten de nok en gang viser oss til å fornye varemerket deres, sier Oskar Lübeck, grunnlegger og Chief Creative Officer i Bold.

SAS - Kampanje - Journeys That Matter - 2022
Den nye bildestilen i kampanjen «Journeys That Matter» gir mer plass til menneskene sammenlignet med «We are Travelers» fra 2014 (Foto: SAS AB)

Team

NoA Consulting

  • Dan Landin, Head of Strategy

Åkestam Holst / NoA

  • Joakim Khoury, Creative Director
  • Rickard Beskow, Copywriter
  • Michal Sitkiewicz, Art Director
  • Eva Wallmark, Art Director
  • Henrik Billinger, Copywriter
  • Folke Kühlhorn, Art Director
  • Jesper Månsson, Account Manager
  • Mattias Hjelm, Strateg
  • Frida Norén, Planner
  • Johan Lindström, Executive Producer
  • Jenny Kaiser, Client Director

Bold / NoA

  • Maja Wetterberg, Account Manager
  • Oskar Lübeck, Chief Creative Officer
  • Victor Nilsson, Design Lead
  • Carl-Johan Nordin, Design Lead
  • David O’Reilly, Senior Final Artist
  • Robin Wickbom Burewall, Motion designer
  • Mattias Hjelm, Brand strategist
  • Lotta Thiringer, Client Director

Content & Production: BKRY / NoA

  • Produktionsbolag: Bleck Film
  • Exekutiv Producent: Sofia Swahn
  • Regissör: Tobias Granström
  • Filmfotograf: Stellan Runge
  • Stillsbildsfotograf: Jörgen Brennicke

SAS

  • Karin Nyman, VP Brand & Communications
  • Camilla Runberg, Acting Head of Brand MarComm & PR
  • Ulla Sandén, Senior Communication Strategy Manager & Project Lead/Manager
  • Claudia Urriola, Brand Manager & Project Lead/Manager
  • Elisabeth Von Sydow, Editorial Manager & Editor in Chief
  • Adam Björklund, Head of Customer Acquisition
  • Miriam Stahlin, Media Manager
  • Amanda Wolf, Junior Marketing Manager
  • Kristine Mayer, Sr Manager Strategic product design
  • Leonhard Rauch, Lead Design Hub & Senior Designer
  • Freja Liljedahl, Creative Campaign Manager
Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Boeing 787 Dreamliner - Norse Atlantic Airways

Norse har fått britisk AOC og OL

Nesten en av fire nordmenn skal til Spania i sommer, mens Danmark og Sverige følger hakk i hæl. (Foto fra Malaga: ©otoerres)

Norwegians mest populære destinasjoner høsten 2022

MOVE by Holmenkollen Fitness - Treningsstudio - Scandic Holmenkollen Park

Nordens største hotellgym åpnes på Scandic Holmenkollen Park

Saganeset - Solheimsdalen - Tjørhom - Sirdal - Agder

Dette bør du vite om flytting til hytta

Lacassine National Wildlife Refuge - Creole Nature Trail All-American Road - Louisiana - USA

Fiske og fuglekikking i Louisiana