SAS-fly evakuert i Tromsø

Røykutvikling i kabinen var årsaken til at et SAS-fly måtte evakueres på Tromsø lufthavn søndag. Flyet hadde 106 passasjerer og skulle til Oslo.

SAS sitt rutefly fra Tromsø til Oslo sto klart for avising da det begynte å røyk inn i kabinen. Pilotene valgte derfor å evakuere flyet.

– Det er et SAS-fly på tur til Oslo som har stått på de-ice og hatt røykutvikling. Crewet ombord besluttet å evakuere flyet, sa lufthavnsjef Svein-Idar Henriksen til avisen Nordlys.

Årsaken til røykutviklingen er ikke kjent. De evakuerte passasjerene ble sendt til Oslo med andre fly.

Hendelsen førte til forsinkeler i ettermiddagstrafikken over Tromsø lufthavn.