SAS- ansatte protesterer mot «tvangsoverflytting» til Cimber
Et såkalt «faglig møde» blant de danske kabinmedarbeiderne førte tirsdag til at SAS måtte avlyse minst 25 flyavganger fra København-Kastrup. Årsaken var motstand mot «tvangsoverflyttingen» til Cimber/Red1.
De kabinansatte er svært misfornøyde med å få en «ny» arbeidsgiver, melder standby.dk.
SAS kom fredag med et nytt forslag om å beholde «SAS-vilkår» for de medarbeiderne som skal overføres til Cimber/Red1.
Det ulmer også blant andre SAS-ansatte på den danske hovedflyplassen. Tirsdag la også bagasjestuerne ned arbeidet i rundt tre timer midt på dagen. Årsaken var misnøye med den nye vaktplanen som arbeidsgiveren SGH – Scandinavian Ground Service innførte ved årskiftet.










