logo-white

Fem stjerner til Finnair

Finnair mottar fem stjerner i den prestisjetunge 2019 Five Star Global Airline-rangeringen, av Airline Passenger Experience Assosiation (APEX). Rangeringen er utelukkende basert på verifiserte tilbakemeldinger fra passasjerer. På verdensbasis er det kun ni prosent av flyselskapene som fikk nok stemmer til å oppnå fem stjerner i 2019.

Finnair-medarbeidere foran Airbus A 350 XWB (©otoerres)

Finnair var  blant 470 flyselskaper som ble rangert, og dette er første gang det finske selskapet mottar fem stjerner fra APEX. Tilbakemeldingene fra reisende ble validert og sjekket opp mot reiserute og geo-lokalisering via mobil.

Robert Lönnblad (bildekilde: Finnair)

– Vi er både stolte og takknemlige for denne anerkjennelsen fra kundene våre, sier Robert Lönnblad, sjef i Finnair Skandinavia.

– Kundetilfredshet er noe vi jobber med hele tiden. Hver passasjer skal møte personlig og vennlig service i alle ledd — fra ombord i flyet, på flyplassen, på call-sentre og til våre digitale tjenester. Vi har lagt stor vekt på å tilby personlig kundeservice, og har rullet ut ulike tiltak for å forbedre den overordnede kundeopplevelsen. Da er det fantastisk å se at det blir lagt merke til av kundene våre, sier Lönnblad.

Finnair har satt i gang mange tiltak dette året, blant annet har selskapet fornyet service-konseptet for business-klasse, introdusert nye signaturmenyer i samarbeid med nordiske topp-kokker, og fornyet mattilbudet for økonomi-klasse på langdistanseflygninger. Nå ruller Finnair ut markedets beste internett-tilkobling i sin Europeiske Airbus-flåte, og Finnairs mobil-app har blitt lastet ned over 1 million ganger.

Les mer om APEX og 2019-rangeringene HER  – Flere saker om Finnair finner du HER 

Les også: Finnair best i klassen for niende år på rad (juli 2018) - Turistene har talt: Finnair best i Europa (april 2018) 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

MS Maud, her ved Senja,  skifter i høst navn til MS Midnatsol og det tradisjonsrike navnet blir igjen å se langs kysten fra november i år (Foto: Tommy Simonsen / Hurtigruten)

Tradisjonsrike MS Midnatsol tilbake langs kysten fra november

(Foto/Illustrasjon: Amadeus)

Digital identitet skaper bedre reiseopplevelser

(Foto: Apollo Rejser)

Apollo lancerer rejser til Gambia

Bilskade - Personbil - Høyre side - If

Bilister bulker fordi de ikke følger vikeplikten

Boeing 737MAX8 - Elsa Beskow - Norwegian Air Shuttle

Premiär för direktflyg till Palma från Stockholm Skavsta Airport