logo-white

Expedia nominert til PR-pris i Norge

Med et lokalt utviklet prosjekt er verdens ledende reisebyrå på nett, Expedia, nominert til den norske PR-bransjens pris Gullkorn. Prisen regnes som den norske PR-bransjens Oscar, og deles ut 8. oktober i Oslo.

Expedia.no er sammen med PR-byrået PR-operatørene nominert til Gullkorn i kategorien «Årets profilbygger», hvor tre nominerte kjemper om seieren. Selskapet er nominert for prosjektet «The Frontier Woman», der de med moderne hjelpemidler gjenskapte reisen til forfatteren Mary Wollstonecraft, som på sent 1700-tall gjorde en oppdagelsesreise gjennom Skandinavia. I finalen møter Expedia Universitet i Stavanger og Unghjelp.

− Å bli nominert til en PR-pris i Norge er stort for et internasjonalt selskap som Expedia, og det viser at vi sammen med gode samarbeidspartnere kan lykkes med smarte, lokale kommunikasjonsinitiativ. For oss er det viktig å vise at vi forstår de lokale markedene og forbrukerne, og dette var en flott mulighet løfte frem severdighetene og de rike kulturopplevelsene i Norge, samtidig som vi oppmuntret nordmenn til å gjenoppdage sitt eget ferieland, sier Charlotte Gogstad i Expedia.

— Vi håper at gjennom smarte, lokale initiativer som dette kan vi vise vår forståelse for norsk kultur, og at selv om vi er et stort internasjonalt selskap så er det mange skandinaver som fyller viktige roller hos oss, og vi har veldig lyst til å bygge merkevaren i vårt eget land, fortsetter hun.

Stort engasjement

Prosjektet Expedia er nominert for sammen med PR-operatørene handlet om å gjenskape forfatteren Mary Wollstonecrafts reise gjennom Skandinavia. Dette gjorde de for å vise at det også i dag er minst like mange med en oppdagelsesreisende i magen samt hvordan teknologi hjelper oss med å få mer ut av reisene våre. Expedia ville vise hvordan teknologi har gjort det å reise mer tilgjengelig for alle — samtidig som sosiale medier gir muligheten til å inspirere og dele hverandres opplevelser. Prosjektets utvalgte oppdager Polyanna dokumenterte reisen gjennom sosiale medier, og har skrevet blogginnlegg fra reisen både for Expedia og sin egen blogg.

− Teknologi blir bare viktigere og viktigere for alle deler av reisen. Vi bruker det for å innhente råd og tips i forkant av at vi booker, vi leter etter de beste prisene, holder oss oppdatert på reiseruten underveis og deler opplevelsene våre både under og etter reisen. Dette var en av poengene vi ville illustrere med prosjektet, i tillegg til at vi gjerne ville inspirere nordmenn og skandinaver til å reise mer i «sin egen bakgård». Man behøver ikke dra så langt for å finne de store opplevelsene, sier Charlotte Gogstad.

Viktig samarbeid

Prosjektet har også fått bred mediedekning, spesielt lokalt, noe som var en av målsetningene til Expedia. Nærmere 70 medieklipp har blitt skrevet så langt, og mange har engasjert seg via sosiale medier for å gi råd og tips til reisen. I tillegg har de gjennom «den moderne oppdageren» Polyanna knyttet tettere bånd til lokale reiselivsorganisasjoner og partnere.

− Å jobbe med en aktør som Expedia er veldig inspirerende, da de er utrolig flinke til å lytte til samarbeidspartnere sine lokalt. Slik kan vi sammen skape kampanjer som er relevante for norsk publikum, og som gir resultater, sier rådgiver i PR-operatørene Hanne Kjærnes.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Jessica Claren)

20 kulinariske nyheter på svenskekysten

(Foto: Saudi Tourism Authority)

Reisetips: AIUla i Saudi-Arabia

Den nye ruteåbning vækker smil hos repræsentanter fra både airBaltic og Billund Lufthavn (Foto: Billund Airport)

airBaltic udvider i Billund Lufthavn med rute til Tallinn

The Fjords DA har motteke fleire prisar for sine tre innovative fartøy i Vision-klassen. To av desse går på Nærøyfjorden, medan det tredje fartøyet opererer i Oslofjorden. Selskapet har i tillegg aktivitet med fleire båtar i Geiranger og Hardanger (Foto: Sverre Hjørnevik)

Norway’s Best Group blir eineeigar i The Fjords

(Foto: VisitTampaBay/ Rob Harris)

Gratis i Tampa Bay