logo-white

DZT-kampanjen #DiscoverGermanyFromHome samler globale SoMe-aktiviteter

Den aktuelle koronasituasjonen gjør at Ferielandet Tyskland (DZT) samler sammen sine globale markedsføringsaktiviteter i sosiale medier (SoMe) under kommunikasjonskampanjen #DiscoverGermanyFromHome. Formålet er å skape inspirerende, empatisk og samtidig informativt innhold på en underholdende og interaktiv måte for å opprettholde kontakt med kundene.

Drilloppvisning utenfor slottet i Ludwigsburg, rundt 15 kilometer nord for Stuttgart (©otoerres)

Gjennom ulike virtuelle underholdningsformater fra destinasjoner i samtlige 16 tyske delstater, skaper kampanjen kontakt med potensielle tysklandsturister og inviterer publikum til å oppdage Ferielandet Tyskland på en annerledes måte.

I tillegg til #DiscoverGermanyFromHometar kampanjen også i brukallerede eksisterende emneknagger: #staysafe, #stayathomeog #traveltomorrow. 

– Til tross for nedstengingen av samfunnet fortsetter vi med å være aktiv på over 30 globale SoMe-kanalerfor å vedlikeholde interessen for Ferielandet Tyskland. I tillegg til å snakke direkte til kunden, bruker vi våre etablerte online-verktøy for å pleie dialogen med våre partnere innen tysklandturisme og internasjonal reiseindustri, forteller styreleder i DZT, Petra Hedorfer.

Petra Hedorfer under GTM i Magdeburg 2016 (©otoerres)

Grunnet den aktuelle situasjonen har DZT forskjøvet alle planlagte markedskampanjer og globale markedsføringstiltak til andre halvår, herunder lanseringen av kampanjene «German Summer Cities» og #WanderlustGermany.

Man har imidlertid kommet så langt med forberedelsene av kampanjene at den digitale delen kan igangsettes med et knappetrykk når situasjonen endrer seg i de aktuelle fokusmarkedene.

Bakgrunn

Som følge av koronakrisen har tysk innkommende turisme praktisk talt kommet til stillstand i løpet av de siste ukene. Reiserestriksjonene treffer både innreise til Tyskland og utreise fra de viktigste fokusmarkedene. Når tiltakene fra myndighetene i både Tyskland og de aktuelle fokusmarkedene myknes opp, vil reiselivsnæringen kunne starte opp igjen. 

Les flere nyheter om Ferielandet Tyskland HER og HER, samt om Reiselandet Tyskland HER og HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto/Illustrasjon: Amadeus)

Digital identitet skaper bedre reiseopplevelser

(Foto: Apollo Rejser)

Apollo lancerer rejser til Gambia

Bilskade - Personbil - Høyre side - If

Bilister bulker fordi de ikke følger vikeplikten

Boeing 737MAX8 - Elsa Beskow - Norwegian Air Shuttle

Premiär för direktflyg till Palma från Stockholm Skavsta Airport

(Foto: Serneke/Strawberry)

Sjekk ut og sjekk inn – disse nye hotellene åpner i Sverige i 2024!