Cruisemarkedet er i endring og cruise.no har satt seg mål er å tilpasse oss dette best mulig. Selskapet har investert betydelig i 2014 for å etablere en nøytral, bred, dyp og norsk søkemotor for cruise. Mange førstegangs cruisere debuterer gjerne på charter-cruise og organiserte gruppe-cruise. Cruise.no opplever nå at stadig flere ønsker større frihet og mulighet til å reise individuelt og mer uforpliktende. Den nye søkemotoren er på norsk vil være til stor hjelp for cruisesøkende.
– Vårt mål har vært å bygge et cruisevarehus med både cruiserådgivere og en nøytral søkemotor på cruise. Etter en testperiode lanserer vi nå markedets største cruiseportal, sier daglig leder Johnny Bråthen i Cruise.no.
Nøytral søkemotor
I en jungel av tilbud, kampanjer og spesialpriser opplever mange at det er vanskelig å velge.
— I vår cruiseportal finnes til enhver tid over 15.000 seilingsruter med søkekriterier som pris, land, all verdens havner, rederi, skip, tid og varighet. Her ligger nå 15 rederier med mulighet for online bestilling samt presentasjon av over 150 skip. Det har vært viktig for oss å legge til rette for at kunder kan gjøre nøytrale valg uavhengig av rederi, sier han.
Et levende nettsted
Seilinger og norske priser blir kontinuerlig oppdatert i søkemotoren.
— Kundene ønsker å stå fritt til å kunne velge cruise uavhengig av rederier og kjeder.
— Vi tror at dette produktet vil oppleves som et dynamisk og levende nettsted. Det er også grunn til å tro at en slik omfattende samling av cruisetilbud vil bli en naturlig markedsplass for folk som planlegger en cruiseferie.
— Og at mange vil kontakte oss for tilbud når de har funnet sitt drømmecruise på cruiseportalen, avslutter Bråthen.
Cruiseportalen finner du HER