logo-white

Sun-Air med nok en rute fra Tyskland

Danske Sun-Air of Scandinavia starter direkteflyvninger mellom Bodensee-Airport Friedrichshafen og Toulouse i Frankrike. Selskapet vil i september overta ruten, som de siste årene er blitt operert av franske TwinJet.

Sun-Air vil bruke en Dornier 328-jet på ruten mellom Bodensee-Airport Friedrichshafen og Toulouse. Selskapet er verdens største operatør av denne flytypen. (bildekilder: bodensee-airport.eu/sun-air.dk)

Billundselskapet Sun-Air åpner den 10. september sin femte rute til og fra tyske flyplasser. Da starter selskapet flyvninger mellom Bodensee-Airport Friedrichshafen og Toulouse i det sørlige Frankrike. Denne ruten har de siste årene blitt operert av det franske regionalselskapet TwinJet.

Sun-Air vil fly fire ganger ukentlig mellom Bodensee-Airport Friedrichshafen og Toulouse med en av sine 32 seters Dornier 328Jet. Utvidelsen fører også til at selskapet vil ha tre fly av denne typen stasjonert på flyplassen ved Bodensjøen, skriver check-in.dk.

Ruten blir også også Sun-Air femte til og fra tyske flyplasser. Selskapet flyr idag disse rutene til og fra Tyskland: Billund – Düsseldorf, Friedrichshafen – Dusseldorf og Friedrichshafen – Hamburg, samt Bremen – Toulouse.

TwinJet som de siste årene har fløyet ruten Bodensee-Airport Friedrichshafen – Toulouse, er et fransk regionalselskap som ble stiftet i 2001. Selskapet har en flåte bestående av 12 19 seters Beechcraft 1900D sombetjener 16 flyplasse i Frankrike, Tyskland, Italia og Sveits.

Flere saker om Sun-Air finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Radisson Hotel Group)

Nye Radisson Blu Scandinavia Hotel, København

(Fotokilder: VIVA Cruises/USN)

VIVA presenterer eksklusivt vintercruise langs den pittoreske Seinen

(Fotokilde: Norwegian Air Shuttle)

Norwegian starter “nissefly” fra London og München

(Foto: Jamaica Tourist Board)

Fem mindre kjente opplevelser langs Jamaicas sørkyst

Hele luftfartsindustrien står overfor en spennende og nødvendig transformasjon. Rundt 2035 vil såkalte nullutslippsfly med en kapasitet på rundt 75 seter begynne å komme ut på markedet, drevet av for eksempel elektrisitet og hydrogen (Fotokilde: Air France KLM)

KLM vinner pris for «Årets strategiske investering» innen bærekraft