logo-white

KLM skal markedsføre Stavanger med hjelp av AR-teknologi fra Facebook

KLM blir det første flyselskapet i verden som markedsfører destinasjoner gjennom augmented reality fra Facebook. Teknologien skal hjelpe nysgjerrige reisende å bli bedre kjent med reisemål før de bestiller flybilletter.

KLM`s Embraer E 190 på Stavanger lufthavn, Sola (foto: ©otoerres)

Stavanger er blant de tre utvalgte byene som nå skal markedsføres av KLM, sammen med Taipei og Edmonton.

– Augmented reality er en spennende teknologi som vi tror våre kunder vil sette pris på. Vi tror at denne måten å markedsføre destinasjoner har stort potensial for å øke interessen for mindre åpenbare, men likevel fantastiske destinasjoner, forteller Emmelie Johansson, Marketing Manager i Air France-KLM, Norden.

KLM har de siste årene gjort flere innovative satsinger. Flyselskapet lanserte i fjor en app med AR-teknologi som gjorde at reisende kunne kontrollere størrelsen på bagasjen. Nå tester KLM nye måter å markedsføre destinasjoner i sosiale medier.

Kampanjen «Try before you fly» gir en 360 graders visning av de ulike destinasjonene, noe som kan gjøre det lettere for reisende å bestemme hvor de ønsker å reise.

I fremtiden vil også andre produkter og tjenester kunne inkluderes i annonseringen, i tillegg til destinasjoner.

Flere nyheter og artikler om KLM finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Jessica Claren)

20 kulinariske nyheter på svenskekysten

(Foto: Saudi Tourism Authority)

Reisetips: AIUla i Saudi-Arabia

Den nye ruteåbning vækker smil hos repræsentanter fra både airBaltic og Billund Lufthavn (Foto: Billund Airport)

airBaltic udvider i Billund Lufthavn med rute til Tallinn

The Fjords DA har motteke fleire prisar for sine tre innovative fartøy i Vision-klassen. To av desse går på Nærøyfjorden, medan det tredje fartøyet opererer i Oslofjorden. Selskapet har i tillegg aktivitet med fleire båtar i Geiranger og Hardanger (Foto: Sverre Hjørnevik)

Norway’s Best Group blir eineeigar i The Fjords

(Foto: VisitTampaBay/ Rob Harris)

Gratis i Tampa Bay