logo-white

Slik blir det nye Widerøe-kredittkortet

Forbruksbanken Monobank og flyselskapet Widerøe annonserte sitt samarbeid i 2016. Resultatet to år senere er kredittkortet Widerøe Visa, som nå er inne i en «soft launch»-periode. Kortet skal fylle et EuroBonus-tomrom for Widerøes 2,8 millioner årlige passasjerer, og belager seg i stor grad på Monobanks app Mono Pay.

– Widerøe Visa vil bli solgt mot Widerøe sine kunder. Dette er en betydelig kundemasse hvor vi ser stort potensiale. Vi tror også at andre kunder som er opptatt av EuroBonus-poeng finner kortet attraktivt, sier produktdirektør i Monobank, Henriette Vartdal, til Dinero.no.

Lar deg tjene EuroBonus-poeng

Som mange konkurrerende kredittkort lar Widerøe Visa brukerne tjene EuroBonus-poeng ved vanlige kjøp med kortet. Poengene som opptjenes er såkalte Ekstrapoeng. Dette er poeng som kun kan brukes til kjøp av flybilletter i Star Alliance-flåten, i motsetning til Grunnpoeng, som brukes til å oppgradere medlemsnivå når man kjøper billetter.

Slik blir kortets bonusopptjening:
  • Du får 10 poeng per 100 kr på kjøp i Norge og på nett
  • Du får 15 poeng per 100 kr på kjøp i utlandet
  • Du får 20 poeng per 100 kr på kjøp av flybilletter hos Widerøe*

*Kjøp av Widerøe-billetter gir også separate Grunnpoeng

Regningsbetaling, overføringer eller kontantuttak gir ikke EuroBonus-opptjening med Widerøe Visa.

– Dersom man flyr Widerøe av og til så vil dette kortet gi deg flest Eurobonus Ekstrapoeng, i tillegg er det det kortet som gir deg flest Eurobonus Ekstrapoeng for vanlig bruk i forhold til kostnaden for kortet. Dette er nå det billigste EuroBonus-kortet — eller mest «value for money», om du vil, sier Vartdal.

Kredittkortet har et årsgebyr på 299 kroner, og er blant rene EuroBonus-kort derfor det billigste alternativet. Det går imidlertid an å opptjene EuroBonus indirekte også med kredittkort uten årsavgift; Trumf Visa og Shell MasterCard er blant gratiskortene som lar deg konvertere sin Trumf-bonus til EuroBonus’ Ekstrapoeng.

Monobanks Mono Pay-app gir oversikt

Gjennom Monobanks app Mono Pay, som også benyttes av Monocard-kunder, vil brukere få oversikt over hvor mange poeng man har opptjent, samt hvor mange poeng man tjener i snitt i måneden.

– En typisk kunde har gjerne 50 apper installert, men bruker kun et fåtall av disse ukentlig. Vårt mål er at vår løsning blir blant disse, fordi den er nyttig å bruke.

Appen gir dessuten mulighet til å legge til kvitteringer og notater til eventuelle reiseoppgjør. Også tjenester som pushvarsler med råd basert på bruksmønster og oversikt over kostnaden på eventuelle betalingsutsettelser er inkludert i appen, med mer. Du får også tilgang til et digitalt kort i Mono Pay.

Monobanks tidligere lanserte kredittkort Monocard har fungert som et testverktøy for banken før lanseringen av Widerøe-kortet. I løpet av dette kortets fartstid har banken mottatt tilbakemeldinger fra brukere på hva som har fungert og ikke — tilbakemeldinger som har bidratt til å forme flybonuskortet ytterligere.

– Vi har tatt med oss enormt mange erfaringer fra lanseringen av Monocard. Vi har gjort flere justeringer i grensesnittet basert på tilbakemeldinger fra kunder, testere og egne analyser av bruksmønster. I tillegg har vi fått verdifull tid til å stabilisere plattformen. Det vil i tiden fremover også komme flere nye features i appen, basert på ønsker fra kundene våre, sier Vartdal.

Dette vil kortet koste

Widerøe Visa vil som nevnt koste 299 kroner i året og ha en effektiv rente på 29,81 prosent. Kredittrammen er på inntil 100 000 kroner, med en rentefri periode på inntil 45 dager.

Kontantuttak vil koste 35 kroner pluss 1 prosent av uttakssummen ved uttak i Norge. Uttak i utlandet er gratis. Kortet har imidlertid et valutapåslag på 2 prosent på fremmed valuta.

Flere saker om Widerøe finner du HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Jamaica Tourist Board)

Fem mindre kjente opplevelser langs Jamaicas sørkyst

Hele luftfartsindustrien står overfor en spennende og nødvendig transformasjon. Rundt 2035 vil såkalte nullutslippsfly med en kapasitet på rundt 75 seter begynne å komme ut på markedet, drevet av for eksempel elektrisitet og hydrogen (Fotokilde: Air France KLM)

KLM vinner pris for «Årets strategiske investering» innen bærekraft

(Foto: Jessica Claren)

20 kulinariske nyheter på svenskekysten

(Foto: Saudi Tourism Authority)

Reisetips: AIUla i Saudi-Arabia

Den nye ruteåbning vækker smil hos repræsentanter fra både airBaltic og Billund Lufthavn (Foto: Billund Airport)

airBaltic udvider i Billund Lufthavn med rute til Tallinn