logo-white

Hit reiser nordmenn i julen

London, Amsterdam og New York. Det er til storbyene de norske julereisende tar turen i år.  Gdansk har klatret mest, opp 37 plasser på listen over de mest populære reisemålene.— I år har sol og bad slitt litt med å hevde seg mot storbypulsen, sier Hege Bergsløkken, leder i Travellink Norge.

Hege Bergsløkken (travellink)
Hege Bergsløkken (travellink)

Som vanlig er nordmenn klare for å forlate slaps og kulde over jul og nyttår. Til tross for at årets juleferie byr på færre fridager enn de siste to årene, ser ikke det ut til å påvirke antall solgte reiser.

— Julen er en periode hvor nordmenn reiser mye uansett hvor mange dager de må ta seg fri. Men i år vil man trolig prioritere storby og litt kortere reiser, for å slippe unna julestresset i Norge, sier Hege Bergsløkken.

Fortsatt ledige julereiser

Det er fortsatt ikke for sent å booke inn en julereise.

— Om man er fleksibel på avreisedatoer, lengde og reisemål, finnes det fortsatt reiser igjen. Ett tips er å unngå reisemål på topplisten. Den som finner en mindre åpenbar favoritt kan få ned prisene betydelig, sier Hege Bergsløkken.

Julens 10 mest populære reisemål (fjorårets plassering i parentes):

Topp 10 Europa Topp 10 Langdistansereiser
1. London (1) 1. Bangkok (1)
2. Amsterdam (2) 2. Phuket (3)
3. Paris (5) 3. New York (2)
4. Alicante (10) 4. Dubai (7)
5. Gdansk (42) 5. Krabi (12)
6. Manchester (17) 6. Miami (16)
7. Brüssel (12) 7. Addis Abeba (4)
8. Malaga (21) 8. Teheran (6)
9. Berlin (3) 9. Manilla (5)
10. Tallinn (37) 10. Tel Aviv (20)
Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Radisson Hotel Group)

Nye Radisson Blu Scandinavia Hotel, København

(Fotokilder: VIVA Cruises/USN)

VIVA presenterer eksklusivt vintercruise langs den pittoreske Seinen

(Fotokilde: Norwegian Air Shuttle)

Norwegian starter “nissefly” fra London og München

(Foto: Jamaica Tourist Board)

Fem mindre kjente opplevelser langs Jamaicas sørkyst

Hele luftfartsindustrien står overfor en spennende og nødvendig transformasjon. Rundt 2035 vil såkalte nullutslippsfly med en kapasitet på rundt 75 seter begynne å komme ut på markedet, drevet av for eksempel elektrisitet og hydrogen (Fotokilde: Air France KLM)

KLM vinner pris for «Årets strategiske investering» innen bærekraft