logo-white

Luftfart: – Våre spesielle operative forhold krever fleksibilitet i regelverket”

— Norge har mye å bidra med i utviklingen av et felleseuropeisk regelverk. Vi har spesielle operative forhold som det må tas hensyn til. Våre geografiske og værmessige utfordringer, spesielt om vinteren, krever derfor fleksibilitet i regelverket. Dette gjelder blant annet for trafikkavviklingen på kortbanenettet og for alle helikopteroperasjoner offshore, sier statssekretær Tom Cato Karlsen.

Statssekretær Karlsen møtte sist uke Patrick Ky, lederen for det europeiske luftfartsbyrået EASA (European Aviation Safety Agency). Ky besøkte Bodø og Brønnøysund.

Besøk hos Luftfartstilsynet

Patrick Ky har under sitt opphold i Norge besøkt Luftfartstilsynet i Bodø for å bli bedre kjent med tilsynets oppgaver. Kortbaneoperasjoner, vinteroperasjoner og offshoreoperasjoner har vært viktige saker på agendaen. Ky har i tillegg flydd på det norske kortbanenettet og vært med i et helikopter som til daglig flyr ut til offshoreinstallasjoner.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Fotokilde: AVIAREPS)

AVIAREPS feirer 30-årsjubileum

(Fotokilde: Norwegian Air Shuttle)

Norwegian tilbyr 19 millioner sommerseter

(Foto: Royal Caribbean)

Lukseriøse Royal Beach Club på Bahamas tar form

Besøkstallene eksploderer: Nordiske turister elsker Japan

Fra 6. mai er det ikke lenger tillatt å kjøre elbil i kollektivfeltene i Oslo og Akershus. Forbudet gjelder hele døgnet uavhengig av om det er passasjerer i bilen eller ikke. (Bilde/Illustrasjon: Statens vegvesen)

Oslo og Akershus: Fra 6. mai er det forbudt å kjøre elbil i kollektivfeltet