logo-white

Ny undersøkelse fra Amadeus: 77% vil reise neste år

Amadeus-undersøkelsen viser en positiv utvikling for reisebransjen. 50% av de reisende ser for seg å reise på forretningsreiser senere i år. Den globale undersøkelsen dekker ni markeder og gir innsikter i de reisendes holdninger og tanker omkring reiserestriksjoner, digitale helsedata og bærekraftig reisevirksomhet.

Reisebilde - Ung kvinne - mobilbilde - Amadeus
En ny undersøkelse fra Amadeus viser at 77% vil reise neste år, med Europa som toppdestinasjon (bildekilde: amadeus)

Noen viktige innsikter fra undersøkelsen:

På spørsmål om villighet til å dele personlige helsedata viser undersøkelsesresultatene:

  • 93% av de reisende er villige til å oppgi personopplysninger for å oppnå en effektiv bruk av
  • digitale helsesertifikater, en liten økning sammenliknet med 91% i februar 2021
  • Nesten halvparten (48%) av forretningsreisende er villige til å oppgi sine helsedata for å besøke en konferanse eller et arrangement, mens 36% av fritidsreisende er villige til å gjøre det for en utflukt eller aktivitet på destinasjonen.

På spørsmål om hvilken type teknologi som skulle øke følelsen av trygghet i forbindelse med
å reise i løpet av i løpet av de kommende 12 månedene:

  • Mobilapper som gir varsler og meldinger i løpet av reisen (44%)
  • Automatiserte og fleksible avbestillingsregler (40%)

Hvilke løsninger tror de reisende kan bidra til å gjøre bransjen mer bærekraftig på lang sikt:

  • Nesten halvparten (46%) av de reisende sa bedre tilgang til grønne reisealternativer, for eksempel el-fly eller tog.
  • 41% sier at større åpenhet og innsyn i reiseleverandørenes bærekraftpolicy ville være til
  • hjelp

Selv om mottakeligheten for reiser i løpet av neste år er høy, må reisebransjen hele tiden vurdere hvordan man på best mulig måte kontinuerlig kan respondere på reisendes usikkerhet ettersom reisemiljøet fortsetter å endre seg.

De tre største usikkerhetsmomentene for de reisende er:

  • Redsel for å få COVID-19 i løpet av reisen (41%)
  • Selvisolering eller karantene før og etter reisen (41%)
  • Endrede reiserestriksjoner som fører til avbestilling i siste liten (37%)

Decius Valmorbida, President, Travel, Amadeus, sier:

– Denne undersøkelsen viser at sulten på å reise fortsetter å vokse, og at reisende setter pris på fremskritt innenfor områder som berøringsfri teknologi, digital helseinformasjon og bærekraftig reiser. Nå er tiden inne for å lytte enda mer til de reisendes behov, slik at vi kan bygge opp igjen bransjen vår på en mer reisendefokusert, motstandsdyktig og bærekraftig måte.»

Les hele rapporten HER

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Hele luftfartsindustrien står overfor en spennende og nødvendig transformasjon. Rundt 2035 vil såkalte nullutslippsfly med en kapasitet på rundt 75 seter begynne å komme ut på markedet, drevet av for eksempel elektrisitet og hydrogen (Fotokilde: Air France KLM)

KLM vinner pris for «Årets strategiske investering» innen bærekraft

(Foto: Jessica Claren)

20 kulinariske nyheter på svenskekysten

(Foto: Saudi Tourism Authority)

Reisetips: AIUla i Saudi-Arabia

Den nye ruteåbning vækker smil hos repræsentanter fra både airBaltic og Billund Lufthavn (Foto: Billund Airport)

airBaltic udvider i Billund Lufthavn med rute til Tallinn

The Fjords DA har motteke fleire prisar for sine tre innovative fartøy i Vision-klassen. To av desse går på Nærøyfjorden, medan det tredje fartøyet opererer i Oslofjorden. Selskapet har i tillegg aktivitet med fleire båtar i Geiranger og Hardanger (Foto: Sverre Hjørnevik)

Norway’s Best Group blir eineeigar i The Fjords