logo-white

Bodø kåret til årets Widerøe-stasjon

Bodø tar hjem seieren som årets stasjon i Widerøe for 2014. Dette er en utmerkelse som henger svært høyt i Widerøe, og det er første gang at Bodø får denne utmerkelsen.Til grunn ligger sikker drift, svært god stasjonspunktlighet og passasjerservice.

— Formålet med prisen er å fremheve gode prestasjoner og oppmuntre til sunn konkurranse mellom Widerøes 48 stasjoner, sier leder for Widerøe Ground Operations Frank Schau Olsen.

— Vi bruker 364 dager i året til å følge opp avvik og jage forbedringer, men i dag fokuserer vi utelukkende på de fantastiske prestasjonene som Årets Stasjon har levert i 2014. Stasjon Bodø betjenes av SAS Ground Handling og er Widerøes nest største stasjon med 11.127 Widerøeavganger i 2014. Det er stor grad av samtidighet på avganger og landinger der disse håndteres parallelt. I tillegg er Bodø teknisk base noe som kan gi mange endringer gjennom døgnet, mange av disse tett opp til avgangstid. Dette er krevende å håndtere og desto mer imponerende er resultatene til Bodø i 2014. — Dette er et resultat og en utmerkelse vi er veldig stolte av!, sier stasjonssjef Rune Jensen.

— Vi har levert god kvalitet gjennom hele året. Resultatet kommer som følge av at alle ansatte vil det samme og drar i samme retning. Det er veldig hyggelig å få denne prisen og jeg er stolt av å lede en stasjon som utmerker seg på kvalitet og gode resultater.

Juryen valgte Bodø som årets stasjon i 2014 på bakgrunn av følgende:

  • Bodø hadde ingen hendelser i 2014 som resulterte i skader på Widerøe’s fly
  • Bodø hadde en stasjonspunktlighet på 98,2%. Det betyr at 98,2% av alle Widerøefly forlot Bodø innen 3 minutter etter oppsatt avgangstid..
  • Bodø forbedret sin stasjonspunktlighet fra 2013 til 2014 med hele 3,8%
  • Bodø har et lavt antall bagasjeuregelmessigheter.
  • Bodø har høy kundetilfredshet når det gjelder service utført av stasjonen, noe som har resultert i svært få kundeklager.
  • Bodø får meget gode skussmål fra våre operativt ansatte (piloter og kabinansatte)
  • Stasjonen oppleves som handlekraftig, erfaren og svært fokusert på Widerøes passasjerer og operative behov.

Premie: En hånd smidd skarv og diplom, pins til alle ansatte og selvsagt kake.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Britannia Hotel (Arkivbilde: ©otoerres)

Hotels.com lanserer den første globale prisutdelingen basert på hvordan hotellene behandler sine gjester

(bildekilde: strawberry.no)

Wood Hotel Bodø har åpnet dørene

Air France Lounge - Paris Charles de Gaulle

Kredittkort med gratis adgang til flyplasslounger

Kiruna Aiport (bildkälla: Peter Phillips/Swedavia)

SAS lanserar direktlinje mellan Kiruna och Köpenhamn i vinter

(Foto: Canary Islands Tourism)

Viva el 17 de Mayo ! – Årets nasjonaldag feires stort på Kanariøyene