logo-white

SAS lanserer nytt redaksjonelt konsept

SAS lanserer et nytt redaksjonelt konsept under navnet “Scandinavian Traveler”. Dette er startskuddet på en strategi der SAS’ egna kanaler, mest av alt de digitale, får økt fokus.

Det nye redaksjonelle varemerket Scandinavian Traveler rulles ut i november og består av et nytt magasin ombord, nettsted, nett-TV, innhold i sosiale medier og nyhetsbrev. Det vil være et bredt innhold som tar utgangspunkt i SAS-reisendes varierte interesser, og samtidig forsvinner det nåværende magasinet Scanorama.

— Vi har over 100 millioner besøk på våre nettsider hvert år og 80 000 mennesker som reiser med oss hver dag. For dem vil vi tilby høykvalitets innhold som inspirerer og gir kunnskap i de kanaler som er tilpasset anledninger både før, under og etter reisen, sier Stefan Hedelius, Vice President Brand & Marketing i SAS.

Når SAS bestemte seg for å fornye innholdet i egne kanaler så man etter et byrå som kunne ta den egne redaksjonelle kommunikasjonen til et nytt nivå.

— Vi har en strategi med digitalt fokus. SAS reisende får møte spennende mennesker innen alle bransjer, og det gjennomgående temaet i alle historiene er reisen. Det er reisen som binder sammen alt, uansett om vi skriver om teknologi, nye mattrender eller treffer en spennende entreprenør, sier Anders Rask, administrerende direktør i OTW Communication.

Scandinavian Traveler blir sentral i SAS sin satsning på innhold i egne kanaler, og hensikten er å skape materiale som får bred anvendelse og spredning.

— Vi gjør en ambisiøs satsning på innhold gjennom vårt nye konsept. SAS er i en bransje med høy interesse, der velprodusert innhold blir viktigere. Derfor øker vi takten og gjør mer, i flere kanaler. Hele satsningen er i tråd med vår nye markedsstrategi “We Are Travelers”, sier Stefan Hedelius.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

Hele luftfartsindustrien står overfor en spennende og nødvendig transformasjon. Rundt 2035 vil såkalte nullutslippsfly med en kapasitet på rundt 75 seter begynne å komme ut på markedet, drevet av for eksempel elektrisitet og hydrogen (Fotokilde: Air France KLM)

KLM vinner pris for «Årets strategiske investering» innen bærekraft

(Foto: Jessica Claren)

20 kulinariske nyheter på svenskekysten

(Foto: Saudi Tourism Authority)

Reisetips: AIUla i Saudi-Arabia

Den nye ruteåbning vækker smil hos repræsentanter fra både airBaltic og Billund Lufthavn (Foto: Billund Airport)

airBaltic udvider i Billund Lufthavn med rute til Tallinn

The Fjords DA har motteke fleire prisar for sine tre innovative fartøy i Vision-klassen. To av desse går på Nærøyfjorden, medan det tredje fartøyet opererer i Oslofjorden. Selskapet har i tillegg aktivitet med fleire båtar i Geiranger og Hardanger (Foto: Sverre Hjørnevik)

Norway’s Best Group blir eineeigar i The Fjords