Norwegian fraktet 931 917 passasjerer i desember mot 129 664 samme måned i fjor. Fyllingsgraden var på 71,3 prosent. Til tross for den kraftige økningen har også denne julemåneden vært kraftig påvirket av myndighetspålagte tiltak og restriksjoner.
Jule- og nyttårstrafikken har gått som planlagt, med et flytilbud som tar hensyn til en lavere etterspørsel som følge av smittesituasjonen og myndighetspålagte tiltak.
– Jeg er glad for å kunne slå fast at vi har truffet bra med planlegging og gjennomføring av ruteprogrammet for desember, inkludert jule- og nyttårstrafikken som vi vet er veldig viktig for alle som flyr med oss når de skal hjem til jul. Vi måtte også denne jule- og nyttårshelgen planlegge ut fra lavere etterspørsel, og fyllingsgraden er bra også for desember. Samtidig merker vi naturlig nok effekten av Omikronviruset og nye tiltak og restriksjoner i inn- og utland, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
I desember hadde Norwegian 931 917 passasjerer, mot 129 664 i desember i 2020. Fyllingsgraden var på 71,3 prosent.
– Norwegian ble nylig kåret til det mest punktlige nordiske flyselskapet og det tredje mest punktlige i hele Europa. Til tross for at vi har lagt bak oss et krevende år, er jeg stolt av at vi har klart å levere tjenester av god kvalitet, sier Geir Karlsen.
I desember hadde Norwegian i gjennomsnitt 48 fly i drift, mens 99,6 prosent av oppsatte flyvninger ble gjennomført. Punktligheten var på 83,8 prosent.
Flere nyheter og artikler om Norwegian finner du HER