logo-white

1 million nordmenn har opplevd bagasjetrøbbel

1 av 4 har opplevd at bagasjen ikke kom frem, slik at en måtte kjøpe klær og annet på stedet, viser undersøkelse.


Reiselivsekspert og rådgiver i Gjensidige, Lene Hasler.(bildekilde: Gjensidige)

Det var kaos på Oslo lufthavn Gardermoen tidligere denne uken

– Vi forventer at det vil komme flere henvendelser etterhvert som kundene lander rundt omkring i verden uten bagasje, forteller kommunikasjonssjef Bjarne Rysstad i Gjensidige.

Det er flest fra Oslo som har opplevd at bagasjen ikke kom frem, viser undersøkelsen gjennomført for Gjensidige av Ipsos, 4 300 nordmenn har svart i mai.

– Vi erstatter inntil 5 000 kroner pr. person hvis bagasjen er forsinket, sier han.

– Det er ingen nedre tidsgrense for forsinket bagasje. Skade på eller tyveri av bagasje erstattes med inntil 80 000 kroner.

Årlig blir det erstattet bagasje for 10-15 millioner kroner samlet for bransjen.

Nyttige lenker ved forsinkelser på reisen:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Kategorier

Stikkord

Relaterte Innlegg

Kommentarer

Ent innlegg

(Foto: Serneke/Strawberry)

Sjekk ut og sjekk inn – disse nye hotellene åpner i Sverige i 2024!

Ibsens Hotel modtager Travelers' Choice Award 2024 (Foto: Ibsens Hotel / Arthur Hotels)

Ibsens Hotel modtager Travelers’ Choice Award 2024

1,9 millioner nordmenn skal til utlandet i sommer (Fotokilde. Fremtind)

Dyrtid: Forsikringen dekker ikke kalde reiseføtter

(AI-generert illustrasjon)

Hvordan luftfotografering revolusjonerer kunst og design

(kilde: travelmarket.dk)

Prisfald på flybilletter til oversøiske rejsemål